ROME 2017

Rím, Taliansko
Včera som sa vrátila z Ríma a hneď dnes tu mám pre vás článok plný fotiek z tohto pekného romantického miesta. Rím som navštívila po prvýkrát a aj ten má svoje čaro. Je to veľkomesto, ktoré mi príde úplne iné ako tie ostatné. Má akúsi odlišnú atmosféru a veľký podiel na tom majú najmä pamiatky a stará zachovalá architektúra či ruiny dávnych stavieb.

V Ríme sme strávili 6 dní a išli sme lietadlom, keďže sme našli letenky za super cenu. Let trval skoro hodinu a 20 minút a leteli sme z letiska vo Viedni. Pokiaľ sa chystáte do Ríma alebo len rozmýšľate nad tým, že by ste tam išli, rozhodne si nevyberajte letné mesiace. Teraz v auguste tam bolo veľmi teplo a to najmä počas obeda, kedy mnohé obchody či reštaurácie boli zatvorené, kvôli ich sieste. Odporúčala by som skôr jeseň alebo jar, kedy na behanie po Ríme bude oveľa príjemnejšie počasie a toto mesto si užijete oveľa viac. Po celom Ríme boli rozmiestnené pitné fontány, kde ste si mohli načapovať vodu hocikedy a hocikoľko a samotná voda bola dobrá

Čo sa týka cien v Ríme, mini markety nájdete na každom kroku a práve tam sú ceny vôd naozaj lacné. Pri jedle je to trošku drahšie ako u nás. Všimla som si, že za kozmetiku tam taktiež počas zliav nakúpite lacnejšie. V reštauráciach, ktoré nájdete na každom kroku, stojí pizza minimálne 6€, no liter fľaškovej vody či Coca-Cola stála 3€. Pizzu robia naozaj geniálnu a aj z tej najobyčajnejšej vedia vykúzliť neskutočne chutnú vec. Počas návštevy Ríma určite odporúčam vyskúšať aj zmrzlinu, ktorá je vynikajúca a aj napriek tomu, z akých všetkých chutí máte na výber, vôbec nechutí umelo a porcie vám naozaj doprajú. Zmrzlina v Ríme stála od 3-5€ a aj to ste si zaplatili za kornútok, do ktorého ste si mohli dať kopčekov s príchuťami, koľko ste len chceli (a zmestilo sa).

Na druhý deň po prílete do Ríma sme sa ihneď pustili na pamiatky. Keďže sme bývali asi 20 minút od Kolosea, vždy sme sa pohybovali okolo neho. Okrem Roma Passu, s ktorým máte výhodnejšie vstupy do pamiatok a v cene je aj metro, sme si kúpili lístok na Big Bus, ktorý mal po celom Ríme mnoho zastávok a to najmä pri významných pamiatkach, kde ste sa tak ľahko a rýchlo dostali. Niekoľkokrát sme si aj s ním urobili kompletnú prehliadku mesta. V tento deň sme sa s Rímom zoznamovali, takže sme prešli okolo, už spomínaného, Kolosea a pešo sme sa vybrali až ku Fontáne di Trevi, kde je oveľa lepšie ísť Big Busom, keďže je od neho pomerne dosť vzdialená. Po ceste sme si popozerali rôzne časti Ríma, jeho uličky a kostoly či baziliky. Po Fontáne di Trevi sme sa vybrali na námestie Piazza di Spagna a Španielske schody.

Na ďalší, tretí deň v Ríme sme sa vybrali do Kolosea. Pokiaľ si kúpite Roma Pass, najviac sa oplatí využiť voľný vstup, ktorý v ňom máte zahrnutý práve do Kolosea, pretože práve to je jedným z tých drahších. Vstupenka do Kolosea je však spojená ešte so vstupom do Forum Romani a Palatina.

Štvrtý deň sme išli do Vatikánu. Pôvodné plány boli, že pôjdeme navštíviť Anjelský hrad a aj Baziliku sv. Petra, no keďže rada ľudí do baziliky bola neskutočne dlhá, pozreli sme si ju len z vonku a urobili zopár fotiek na námestí sv. Petra. Múzeá sú pondelky väčšinou zatvorené, takže pokiaľ sa budete chystať do Ríma, ich návštevu si naplánujte na iný deň. Anjelský hrad sme si nakoniec tiež pozreli len z vonku a keďže je hneď vedľa neho príjemný parčík s veľkým množstvom chládku, niekoľko minút sme strávili aj tam.  Z Vatikánu sme prešli k Panteónu a na námestie Piazza Navona, kde sa nachádza ďalšia krásna fontána. A keby len jedna.

5. deň v Ríme sme si Big Busom urobili okruh pamiatkami a ešte sme nakúpili rôzne drobnosti a suveníry, ktoré nám chýbali. Posledný deň sme v tomto meste boli len pár hodín, keďže sme o 7 odlietali z letiska. Ráno sme vstávali okolo pol 4 a vlakom zo stanice Tuscolana sme išli na letisko. Bol to naozaj veľmi unavujúci deň a po dlhej ceste sme sa už tešili domov aj napriek tomu, že Rím je veľmi pekné mesto.

Boli ste už v Ríme? Ako sa vám tam páčilo? Kde ste cestovali naposledy?

8 comments

1. V Římě jsem byla loni a musím říct, že mě také moc okouzlil. Je to tam fakt boží! Každopádně co se týče toho počasí.. Myslím, že tam je teplo asi pořád. 😁 My jsme se tam třeba pařili ve 40ti stupňových vedrech ještě v září.
    Ale ty památky a celkově ta romantická atmosféra historie - to je něco! Jo, Řím má své kouzlo. Nejvíc mě oslovilo Colosseum a potom mi učaroval Vatikán. Do baziliky se určitě vyplatilo počkat (ty fronty sice jsou dlouhé, ale hýbe se to poměrně rychle - mám vlastní zkušenost:), je fakt nádherná. Tak třeba příště.

A fotky jsou moc moc krásné! Úplně jsem si teď zavzpomínala, jak se mi tam před rokem líbilo. :)

ReplyDelete
  2. veľmi pekné fotky :) a s tými letnými mesiacmi v metropolách je to vždy trochu risk :/ my sme takto boli teraz v Paríži - hrozné teplo a hlavne vrchol sezóny, takže turistov milióny...

Sabi z blogu Beautiful savage

3. Rím je jeden z mojich cestovateľských snov, vyzerá to tam nádherne :)

ReplyDelete
  4. V Ríme som ešte nebola, ale určite tam niekedy plánujem zájsť. A nafotila si krásne fotky :)

TheStyleTale ♥.

5. ooo Rím! Veľmi by som chcela ísť a tiež zvažujem skôr jeseň,alebo jar :)
    Pred týždňom som sa vrátila z Talianského Bibione, ktoré ma neskutočne sklamalo a predtym z Malty, ktorá bola očarujúca:)
    The Noela

Instagram

FRENCHSTYLE. Theme by STS.